Buurt 2.0

Buurt 2.0_participatie ontwikkeling via internet

De ontwikkelingen op het gebied van web-communicatie en social media gaan hard. In 2008 had nog bijna niemand in Nederland van Facebook gehoord. Vorig jaar is er een blockbuster film over verschenen. De ontwikkelingen in wijken en buurten gaat in hoog tempo door. De sociale structuren veranderen. Maar ook de faciliteiten en infrastructuur veranderen, onder andere door glasvezel. Woonbedrijf heeft niet voor niets een missie die veel verder gaat dan ‘woningen bouwen en verhuren’. En steeds meer mensen zijn digitaal vaardig. Bijna iedereen werkt of speelt wel eens met een computer. Jongere generaties vinden hun weg vanzelf. De sterkst groeiende groep webgebruikers is de 50plusser, die soms meegenomen moet worden in nieuwe ontwikkelingen. Maar de eerste stap is al lang gezet.

Woonbedrijf voelt deze tijdgeest goed aan en werkt er al enige jaren aan om deze veranderingen aan elkaar te koppelen en een onderlinge meerwaarde te genereren. Woonbedrijf stelde 12N Urban Matters en partners de vraag om samenhang te creëren in de online communicatie. We werken met medewerkers van alle afdelingen van het bedrijf aan een concreet voorstel waarbij de visie op dit onderwerp wordt vergroot, en de missie en de zichtbaarheid van Woonbedrijf het beste wordt gediend.

Opdrachtgever:
Woonbedrijf Eindhoven.

In samenwerking met:
Web24Business en Moon/en/co.

www.w24b.com
www.moon-en-co.nl
www.woonbedrijf.com